logo3

Svetainė jaunimui

askritiskas

Penktokams patinka ekskursijos!

Gegužės 22-ąją mes, penktokai, su savo auklėtoja Rimante Pavalkiene išsiruošėme į dar vieną ekskursiją. Dienos pradžia pasiuntė mums išbandymą: vėlavo mūsų užsakytas autobusas. Visi labai nekantravome. Laukti buvo sunku. Autobusas, nors ir pavėlavęs beveik dvi valandas, atvyko. Tiesa, jis mus sutiko beeinančius keliu „Klausučiai – Belvederis". Tad mūsų kelionė prasidėjo.

Linksmai nusiteikę, laimingi, kad vis tik pavyko išvažiuoti, pasiekėme IX fortą. Daugelis mūsų šiame muziejuje lankėmės pirmą kartą. Aišku, visiems didžiausią įspūdį padarė IX forto požemiai. Įvairaus aukščio, ilgio ir pločio tuneliuose buvo labai drėgna, vandens lašiukai kabojo virš galvų. Požemiuose pamatėme I ir II pasaulinio karo patrankų ir amunicijos, geriamojo vandens šulinį. Įspūdį paliko ir pamatyti karceriai, kameros su kietais gultais. Įdomu buvo tyrinėti kalinių naudotus daiktus, priešmirtinius raštus ant vienos iš kameros sienų. IX forte sukaupta tiek daug eksponatų, kad supratome, jog turėtume čia ką veikti apsilankę ir kitą kartą.

Nusifotografavę prie IX forto monumento, važiavome į Rumšiškes. Norėjome aplankyti Lietuvos liaudies buities muziejų. Gidė supažindino mus su šio muziejaus planu. Tikriausiai matydama, kad nepajėgsime apeiti visos muziejaus teritorijos, pasiūlė mums pasirinkti, kurių regionų sodybas norime aplankyti. Pasirinkome Dzūkiją ir Suvalkiją.

Šis muziejus - ekspozicija po atviru dangumi - įsikūręs labai gražioje vietoje. Akį traukė gražūs gamtos vaizdai, bet koją visiems kišo uodų pulkai, karštis ir ištvermės stoka. Vaikščioti mes labai pavargome. Jėgos užplūsdavo tik pamačius pramogas: mielai vaikščiojome kojūkais, šaudėme iš lanko, žaidėme „muštuką", supomės sūpynėse. Mums Rumšiškių liaudies buities muziejuje labai patiko. Įdomu buvo pamatyti, kokie trobesiai buvo skirtinguose regionuose, įdomu buvo įsivaizduoti ir palygintų tų žmonių buitį su mūsų buitimi. Išvykome iš šio muziejaus žinodami, kad verta dar kartą sugrįžti ir čia.

Po muziejų lankymo visi buvome labai išalkę, tad užsukome į PC „Mega" pavalgyti. Po sočių pavakarių važiavome namo.
Šioje ekskursijoje supratome, kad ekskursijos mums labai patinka, bet mums dar reikia ugdyti ištvermę ir fizinį pajėgumą. Tikėkimės šeštokai būsime ištvermingesni ir fiziškai stipresni!